کامپاند تخصصی فنر بادی یا Air Spring

توضیحات

برای نمونه، رابر با پایه پلیمری های NR, SBR, BR برای شیرهای آب در دمای محیط (مانند شیرهای آب کشاورزی) مناسب است. رابر پایه NBR برای تماس با سیال های روغنی و نفتی و حلال های هیدروکربنی مناسب است. رابر با پایه EPDM برای آب و محلول های آبی در دمای عملکردی بالاتر (تا 100 درجه و با طراحی خاص، تا 120 درجه سلسیوس) مناسب است. پایه EPDM در برابر اسید و بازِ ضعیف و هم چنین سیال های قطبی مقاوم است و به علاوه، می توان با رعایت مواردی در طراحی کامپاند، الزامات سلامتی برای تماس با مواد غذایی یا بهداشتی را برآورده کرد (مطابق استاندارد BfR آلمان). برای مقاومت به اسیدهای غلیظ، رابر با پایه CSM مناسب است.

شرکت بسپارسازه توس تولید کننده کامپاند تخصصی فنر بادی یا Air Spring

فنرهای بادی یا Air Spring نسل نوظهور فنرها در صنعت خودرو  هستند و تولید آن ها  به سرعت در حال رشد است. فنر بادی علاوه بر اینکه به عنوان فنر عمل می کند، قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو را نیز دارد. این قطعات با استفاده از فشار هوای متراکم ایجاد شده توسط کمپرسور،  لرزش های چرخ انواع خودرو ها را می گیرد. بکارگیری فنر بادی در سیستم تعلیق خودروها، قدمی بسیار بزرگ در راستای افزایش آسایش مسافران بوده است. از جمله موارد کاربرد این قطعات می توان به  استفاده در سیستم تعلیق انواع تریلی، کامیون، اتوبوس، واگن های قطار و خودروهای سواری لوکس و راحت اشاره کرد.

 یکی از مهمترین اجزای این قطعات کیسه لاستیکی شکل است. این کیسه لاستیکی بایستی مقاومت مکانیکی مناسب داشته باشد تا تحت تنش های شدید اعمال شده دچار پارگی نشود.

از این رو مشخصات کامپاند رابری مورد استفاده در تهیه این قطعات بسیار پر اهمیت است. از جمله استانداردهای مطرح به منظور طراحی کامپاند رابری فنرهای بادی می توان به استاندارد شرکت مرسدس بنز (DBL 5558) و استاندارد ژاپنی JASO C613-87 اشاره کرد.

کامپاندهای رابری فنر بادی در دو درجه کیفی مطابق با استاندارد های DBL5558 Version 23 (کلاس A) و JASO C613-87 (کلاس B) توسط شرکت بسپارسازه توس طراحی و تامین شده است. این کامپاندها با در نظر گرفتن شرایط مورد نیاز برای فرایند کلندرینگ طراحی شده و در خطوط تولید با دستگاه‌های قالب گیری قادر به تامین نیاز کشور و قطع وابستگی به خارج از کشور در این زمینه می‌باشد.

از ویژگی‌های کامپاندهای رابری فنرهای بادی  طراحی شده در شرکت بسپارسازه توس می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. استحکام بالا
  2. الاستیسیته متناسب با کاربرد
  3. مقاومت پارگی بالا
  4. مقاومت بالا به تغییر شکل در مدت زمان عملکرد بهینه قطعه
  5. مقاومت حرارتی متناسب با دمای عملکردی قطعه
  6. مقاومت بالا به تخریب ازنی
  7. مقاومت برودتی بالا